IKLAN:Mengapa Pengidap DIABETES dan KANSER perlu meminum AIR ALKALI?

Image

“Air mineral memiliki kandungan alkali“, meminum air dalam jumlah besar juga merupakan cara meneutralkan kandungan asid tubuh. Pesakit kanser dianjurkan meminum air mineral untuk mendapat hasil yang maksimum. Pernah seorang doktor pakar kanser membuat testimoni kepada1000 pengidap kanser dengan mengambil rutin 7 gelas air mineral dalam sehari. Penelitian menyebutkan bahwa mineral alkali dalam Air mineral (pH 7) dapat meneutralkan asid dalam badan yang dengannya dapat mencegah pembentukan sel kanser. Meskipun sayur dan air mineral memiliki sedikit kandungan mineral alkali, tapi ternyata testimoni itu menunjukkan hasil yang memuaskan.
 
Jadi bagaimana pula dengan air alkali yang mengandungi mineral dalam jumlah yang besar? Air Alkali akan menyisihkan asid yang tidak diperlukan tubuh. Air terdiri atas 2 bahagian hidrogen dan 1 bahagian oksigen. Air Alkali adalah air yang mengandung lebih banyak oksigen dibanding kandungan hidrogen. Dengan meminum Air Alkali bererti kita menyerap lebih banyak oksigen dibanding dengan minum air biasa.
 
Kebaikan meminum Air Alkali adalah ketika proses penyerapan pada tubuh ia juga menetralkan asid, membuatkannya lebih lunak dalam pembuluh darah dan akhirnya kandungan asid akan lebih mudah keluar dari tubuh dalam bentuk peluh dan air kencing. Sebabnya itulah air Alkali diketahui sebagai penyembuh kepada berbagai jenis penyakit.
 
Banyak penyakit disebabkan asid yang tak diperlukan tersebut tidak dibuang keluar dari badan dan terhimpun dalam bentuk mendapan dalam sebahagian organ tubuh manusia. Ia menjadi punca awal dimana sel disekitarnya mulai mengalami penurunan fungsi.
 
1. DIABETES
 
Bila asid berkumpul di pankreas, ia menyebabkannya kurang berkesan mengeluarkan insulin yang akhirnya mengakibatkan diabetes. Diabetes yang tidak terkawal pula menjadi penyebab kerosakan terus fungsi pankreas. Doktor menyatakan bahwa gejala Diabetes umumnya mulai dialami orang dengan usia 40’an. Tanda-tandanya tidak muncul pada usia 20’an. Kenapa ia terjadi begitu? Hal ini kerana terkumpulnya kandungan asid di usia 40’an sudah tentu lebih banyak dibanding pada usia 20’an. 
 
Kita boleh mencegah diabetes dengan: 
i. Mengelakkan makanan berasid. Ini sangat sukar kita lakukan kerana hari ini hampir semua makanan dan minuman di pasaran berasid. Setelah dilakukan ujian ternyata air RO pun berasid, betapa lagi minuman bergas.
ii. Membanyakkan minum air beralkali. Ini lebih praktikal dan berkesan.
 
2. KANSER
 
Ketika sel normal, tubuh fungsinya menurun dan menyisih asid yang terkumpul. Kanser sebagai penyakit terbesar di dunia akan mengalami proses transformasi dan akan mudah berkembang dalam lingkungan yang asid. Ada 2 teori tentang penyebab timbulnya Kanser, iaitu :
 
a. Teori kekurangan oksigen oleh pakar dari Jerman, Dr Warback.
 
b. Teori tentang sel yang mengalami pengasidan oleh pakar dari Jepun, Dr Airashi.
 
Dr Warback mengatakan, ketika sel kekurangan oksigen, ia akan mulai mengalami proses menjadi kanser. Dr Warback mendapat penghargaan Nobel dengan membuktikan kebenaran teori ini melalui banyak eksperimen.
 
Dr Airashi pula menyatakan, sel yang hidup dalam lingkungan asid akan mengalami kematian. Tapi dalam beberapa kes ada sel yang tetap hidup dan tumbuh sebagai kanser. Walau sel kanser dibuang semua ketika pembedahan, tapi akan muncul kembali kalau lingkungan asid tetap ada setelah proses pembedahan itu. Dalam masa yang sama, sel yang sehat akan mengalami proses perubahan dan akan menjadi sel kanser pula. Untuk menghentikan proses ini, kita harus mengelakkan terkumpulnya asid dengan minum Air Alkali setiap hari.
 
Hidup akan bertambah sehat insyaAllah dengan meminum Air Alkali, yang meneutralkan asid dan secara sehat mengeluarkannya dari dalam tubuh. Secara umum air alkali boleh digunakan untuk mencegah timbulnya berbagai penyakit seperti kanser, darah tinggi, darah rendah, diabetes, sakit buah pinggang, gout, sakit kepala, sakit kulit, asma, gastrik dan lain-lain.
 
Antara sebabnya adalah kerana terkumpulnya asid dalam jangka masa yang panjang. Seperti kita tahu, sel yang sehat bersifat alkali dan sel kanser bersifat asid. Kealkalian tubuh menjadi satu-satunya cara meneutralkan asid dalam badan. 
 
Oleh itu, para pengkaji telah menemui rahsia yang amat berfaedah kepada kehidupan manusia iaitu air alkali. Air alkali bukan sahaja membantu mencegah berbagai penyakit, tapi juga menyebabkan awet muda dengan meneutralkan tubuh.
 
Jadi, marilah menukar sedikit kebiasaan kita dengan merubah air biasa menjadi Air Alkali Antioksidan dengan jug Biocera Alkali Antioksidan.
Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s