26 March, 2013 03:26

Salam ceria,
Jenayah berlaku di mana2…..ia sangat membimbangkan.

Sent from Samsung tablet

Advertisements

6 thoughts on “26 March, 2013 03:26

  1. Semua org ✗ nak terlibat dgn jenayah kecil atau besar.Tapi jenayah bukan ada mata.kita pun setiap hari berdoa mnta terhindar dari kejahatan jenayah — rompak samun ragut n seumpamanya..Sebenarnya ada jenayah yg sgt besar ,ibu segala jenayah yg pencetusnya saja yg tau kewujudannya yaitu secularisma….yakni memisahkan Allah n Rasul dari kehidupan harian seolah2 Allah n Rasulullah ✗ de peranan dalam hidup kita..katanya Tuhan tengok hal ibadah je ,hal2 lain Thn biarkan . juga ✗ de undang2 dalm dunia mengatakan secularisma satu kesalahan…bila rasa Tuhan ✗ berperanan , Itu yg timbul jenayah yg bermcm 2..cthnya kisah l Habil n Qobil..asalnya dengki tapi bila dah lupa Tuhan dari dengki boleh jd pembunuhan.begitu juga yahudi dengki dgn rasul akhir zaman yg berbangsa Arab merela berdndam mcm iblis berdndam dgn bani Adam..semuanya sbb ✗ rasa tuhan berkuasa n berperanan…juga ✗ de pemerintah Islam di dunia yg mengatakan ✗ solat adalah satu kesalahan n pesalah kena hukum ..klu ada pun di mekah saja.itu pun ada motif lain. Oleh itu hanya pemimpin yg dibntu Tuhan saja yg boleh mengalahkan secularisma utk selamatkan dunia ini..Atk,

  2. salam, apa berlaku tu? baru terbaca kat paper malaysia yang anggota GISB d makkah ditahan…ceciter kenapa?

  3. Wahai para pembela agama ALLAH,

    Tuan-tuan mungkin akan dihalau dan diburu. Sehingga terpaksalah hidup pindah-randah dari setempat ke setempat yang lain. Tinggallah tanahair, tempat lahir, keluarga, anak isteri, sahabat-handai, rumah-tangga dan kampung halaman serta segala-gala yang dicintai. Hiduplah di rantau dalam kerinduan yang tidak berkesudahan. Namun jangan sekali-kali tuan-tuan rasa terhina, tersisih atau rasa bernasib malang. Peristiwa ini bukannya satu keaiban, tuan-tuan. Bahkan ianya satu kemuliaan, pengangkatan darjat serta kurniaan ilmu dan pengalaman yang amat berharga oleh ALLAH kepada tuan-tuan. Firman-Nya:

    Tidakkah bumi ALLAH ini luas. (An Nisa’: 97)

    Kiranya tuan-tuan terpilih untuk menempah nasib begini, ertinya samalah sejarah hidup tuan-tuan dengan Sunnah para nabi. Ertinya mata rantai perjuangan tuan-tuan bersambung kepada mata rantai perjuangan nabi-nabi, menjadi satu rentetan yang tersambung dan serupa. Alangkah bertuahnya tuantuan ini. Hidup seperti hidup nabi-nabi yang sempat merasakan seluruh muka bumi ini kampung halaman dan gelanggang perjuangan, tanpa apa-apa sekatan geografi. Sehingga tuan-tuan dapat merasakan bahawa negara asal tuan-tuan itu cuma satu bilik kecil dalam sebuah istana kepunyaan tuan-tuan, yang mempunyai ribuan bilik. Ertinya, tuan-tuan cuma tidak diizinkan masuk ke satu bilik, sedangkan ribuan bilik lain, bila-bila masa saja terbuka untuk tuan-tuan. Lalu siapa sebenamya yang terkurung atau tersisih, tuan-tuan atau orang yang memburu tuan-tuan .Dan pada siapakah ALLAH lebihkan kurniaan-Nya dalam soal ini?

  4. Ada satu lagi jenis perkara yg org secular /wahabi kata jenayah.pelakunya mesti dihukum!, yaitu bila ada manusia claim dia jumpa Rasullah n berbual2 dengan Rasulullah.ni kes dengki jugalah.Dia ✗ dapat jumpa Rasulullah dia kata jumpa R tu bid’ah.mimpi pun tidak.sedangkan ada hadis yg bermaksud siapa yg meelihat ku didalam mimpinya ….ertinya wlupun R dah wafat kita bleh berhubung dgn baginda secara mimpi atau jaga yakni yaqazah.Allah kan Maha Kuasa boleh wujudkan bermacam2 gaya hidup manusia..majoriti manusia melalui kehidupan biasa dari bayi hingga mati.ada yg hidup tapi gaya tidur mcm ashabul kahfi n Nabi Uzair.ada yg hidup cara ghaib dalam api sprti N ibrahim.Nabi Yunus ditelan ikan Nun Nabi Isa hidup dilangit n seterusnya .mereka hidup tapi di alam mereka sendiri.kita ni org yg mndengar kisah2.agaknya apa yg kita fikir klu kita hidup masa N ibrahim kena bakar.Aqal mesti kata .dah wafatlah N Ibrahim!.tapi ✗ wafat pun ! . Nabi Muhammad Habibullah! mestilah lg special keadaannya.boleh hidup n bernyawa disidratul muntaha lagi.. Jd apalah susahnya nk muncul depan Bonda Ummu didunia? Klu kita menolaknya bererti kita peleceh kuasa Tuhan yg Maha sempurna..dah ramai org2 sebelum ini yg yaqazah dgn R tapi perkara itu disorok oleh wahabi /yahudi supaya terputus kita dgn R yakni sumber kekuatan umat islam.Bila nk berdoa dimaqam R dihalau2.mereka takut sebenarnya.Takut org2 ghaib muncul utk mendedahkan kebohongan mereka selama ini.Tuhan tolonglah menangkan Islam supaya kami selamat dan mereka juga selamat.Atk

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s