Baja Yunan

Semasa kami berkebun di Kundasang, Sabah, kami tanam pokok anggur tapi tak mau hidup subur. Ada kawan ‘test’ baja baru y.g free, pokok anggurnya hidup subur, kami tanya guna baja apa? dia jawab baja yunan X_X

Macam kat Yunan China, tandas kat kebun sayur, airnyalah (air najis) buat siram pokok

Semasa kami berkebun tembikai di Tawau, suatu hari makan nasi, lauknya lain mcm je nak kata labu kundur bukan tapi rasanya macam labu kundur tanyalah tukang masak, ‘Sayur apa ni?, dia kata, ‘Kulit tembikai’, 

Laa itu kali pertama makan sayur kulit tembikai, selepas tu tak de makan lagi sebab tak de orang nak masak sayur kulit tembikai

Tulisan ini sumbangan SZK yang sekarang bertugas di Zon Sarawak/Papua.

BA: Lihatlah orang Arqam. Mereka etnik baru. Sanggup mencuba sesuatu yang baru dalam kehidupan di alam perjuangan. Sebab itu keberadaan Abuya dan jemaahnya, sebenarnya sangat memberi kesan kepada seluruh masyarakat Malaysia. ‘

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s