Nabi Muhammad saw masih hidup

Raudhah - Satu dari Taman Syurga

Salam. Moga ceria semua. Kalau dikatakan Nabi Muhammad itu masih hidup, berkeluarga, memegang dunia, menghayunnya ikut kehendak baginda. Tak payah tunggu yahudi, orang Islam atau yang mengaku Islam sendiri akan menentang kenyataan ini habis-habisan. Kalau kita tanya mereka apa bukti Rasulullah dah wafat? Tentu jawapannya maqamnya ada di Masjid Nabawi. Dah ziarah? Ada yang jawab dah, ada yang jawab belum. Yang belum tu, suruh dia pergi ziarah. Kalau belum mampu kerana kekangan masa dan kewangan (benda-benda lain sempat pulak!!), percaya je la cakap kami yang dah ziarah ni. Yang dah ziarah, tanya, berapa lama masa diperuntukkan untuk Nabi saw dibanding dengan masa memilih jubah, tasbih, kurma, sejadah, makan-makan? Berapa banyak berselawat semasa di Madinah? Adakah mulut sahaja berselawat atau bersama kehangatan rindukan Rasulullah saw bersama linangan air mata? Kalau begitu, siapa yang berhak bercakap bagi pihak Rasulullah saw. Sebenarnya tak payah berpihak-pihak, Nabi sendiri bercakap tapi melalui orang yang baginda kehendaki. Orang yang Rasulullah saw pilih. Orang yang dah rindu Nabi saw. Orang yang sentiasa berselawat bila ada masa terluang. Orang yang selawatnya dari lubuk hatinya yang merindui Nabinya. Orang yang matanya menangis ketika mengenang-ngenangkan jasa Rasulullah saw. Paling tak, hatinya menangis. Orang yang seluruh kehidupannya dikorbankan demi Allah dan Rasul. Ada ke lagi orang macam tu?

Memang kalau kita hidup dengan suatu golongan, kemungkinan besar, pengetahuan kita 0 tentang golongan yang lain. Orang Malaysia mungkin tak percaya yang orang Saudi, walaupun dalam suhu lebih 40 C, dalam 1 hari, tak sampai 1jam terasa panas. Sebab dalam rumah ada aircond, masuk kereta air cond lagi, ke pasaraya, pejabat dll semua tempat ada aircond. Susah orang biasa-biasa di Malaysia nak terima, negara Jordan ada sajli. Pada mereka, asal negara Arab mesti padang pasir. Jadi, kalau dah hari-hari kerja pejabat, pegi jam, balik jam, tempat keja campur lelaki perempuan, meeting lebih penting dari sembahyang berjemaah. Menjaga ISO lebih dipandang besar dari khusyu’ solat. Masa lapang, chating guna pc ofis, update fb, tweet lagi, up load, down load, tengok you tube, maharaja lawak lah, bola lah dan 1001 macam gaya kehidupan yang tak terkait dengan Allah dan Rasul, nak kita minta pendapat mereka tentang Allah dan Rasul. Maaflah, aku tak akan buat begitu. Buang masa. Macam mana Othman Mohd Rom, Yahya Zakaria, Ikhwan Saudi, Raja Suhaimi, Ashaari Mesman, Tamlikha Haramain, Sallehudin Jerash, Mujahid Dimasyq… Kau orang setuju tak?

Kubur pembenci Rasulullah SAW di atas kubah Masjid Hijau

Rasulullah saw masih hidup. Kalau mati seperti orang lain mati, itulah yang yahudi mahu kita faham, sudah tentu dia tak berperanan lagi. Sedangkan dia sangat berperanan. Kalau mati, macam mana dia boleh kawal jasadnya dari hancur, jasadnya kekal utuh. Macam mana dia boleh selamatkan dari di curi? Kamu tak baca ke cerita yahudi yang nak curi jasad baginda, malah terkini, ada mayat di kubah hijau dihina Tuhan kerana nak curi jasad Rasul. Kalau mati, mengapa bandar Madinah jadi begitu makmur dan meriah. Sangat membangun. Hotel-hotel sangat banyak. Hotel-hotel mewah. Orang-orang bukan Islam mengambil keuntungan. Kalau mati, siapa yang menarik pengunjung dengan angka jutaan orang datang meziarahinya saban tahun. Orang yang hidup ‘haiyun yurzaq’ pun tak mampu panggil orang ziarah dia begitu ramai. Tolong ‘realise’ lah. Dah lama yahudi tipu kita. Sekarang Rasulullah saw sedang pegang dunia. Sedang kawal dunia. Amerika sudah hilang kawalan. Yahudi sedang ketakutan. Pedulilah apa orang nak kata kepadamu. Mereka bukan orang yang memberi kamu ilmu, bimbang tentang iman di dadamu. Malah mereka bukan yang memberi sesuap nasi atau seteguk air padamu. Ambillah roh keberanian para sahabat, belum ada negara yang kukuh zahirnya tapi sudah mencabar Rom. Memberi 3 pilihan: 1. Masuk Islam 2.Bayar jizyah 3.Diperangi. Mereka kuat kerana yakin Allah di belakang mereka. Yakinlah Rasulullah saw masih hidup. Mana lebih mulia, seorang Rasul atau orang mati syahid. Semua orang akan jawab: RASUL. Ok, orang syahid pun pun Tuhan larang mengatakan mereka mati, firman Allah: (Jangan sekali-kali kamu katakan orang yang terbunuh di jalan Allah itu mati, bahkan hidup di sisi Tuhannya, diberi rezki) Sangat, sangat confirmlah Rasulullah saw itu masih hidup. Atk Ok, jumpa lagi. P/s: Post ni pasti membuatkan yahudi-yahudi dan talibarutnya sangat tak puas hati dan berkibar-kobar ingin menjawabnya. Musolla Syabab, Jerash. 12.19am Jun 25, 2011 anjangmuor.wordpress.com

Advertisements

2 thoughts on “Nabi Muhammad saw masih hidup

  1. Imam Suyuti memberikan hujah yang ilmiah mengenai masih hidupnya RAsulullah Muhammad saw.

    http://sufipejuang.wordpress.com/2011/01/10/allahu-akbar-nabi-akhir-zaman-itu-masih-hidup-setelah-kewafatannya/

    Kesimpulan menarik yang beliau buat:

    Kesimpulannya dari beberapa penukilan dan hadis tersebut, bahwa Nabi saw hidup dengan jasad dan ruhnya. Dan beliau melakukan aktivitas dan berjalan, sekehendak beliau di seluruh penjuru bumi dan di alam malakut. Dan beliau dalam bentuk/keadaan seperti saat sebelum beliau wafat, tidak berubah sedikit pun. Beliau tidak tampak oleh pandangan sebagaimana para malaikat yang wujudnya adalah ada dan hidup dengan jasad mereka. Jika Allah berkehendak mengangkat hijab tersebut terhadap orang yang Dia kehendaki sebagai bentuk anugerah dengan melihat Nabi, maka orang tersebut akan melihat beliau dalam keadaan apa adanya (seperti saat beliau hidup) dan tidak ada sesuatu pun yang menghalangi dari hal tersebut serta tidak ada pula yang menentang atas pengkhususan melihat yang semisalnya.

  2. Tuan,boleh tak huraikan tentang dua kalimah syahadat, terutama mengenai grammarnya, sebab saya pernah dengar seseorang mengatakan bahwa “wa asyhadu anna muhammadarasulullah” itu fiil mudharik, atau present continous tense. artinya, syahadat itu pun dah sebut sebetulnya Rasulullah itu masih hidup dan tetap bertugas sebagai Rasul

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s